فرآیند تولید لوله بدون درز ( مانیسمان ) چگونه است؟

۹۵

فرآیند تولید لوله بدون درز ( مانیسمان ) چگونه است؟

در توضیح مختصری از مانیسمان و مراحل تولید لوله های مانیسمان می توان گفت که لوله هایی در قطرهای چند اینچ و دسته بندی های مختلف وجود دارد که با توجه به نوع کارایی و صنعت مورد استفاده برش خورده و تولید می شود. گاهی مانیسمان را بر اساس دسته بندی و گاهی بر اساس ضخامت قطرهای بیرونی تقسیم می کنند.

شرح مختصری از مراحل تولید لوله مانیسمن

مراحل تولید لوله مانیسمان مربوط به نوع صنعتی است که قرار است مانیسمن در آن مورد استفاده قرار گیرد، مثلاً اگر قرار است از مانیسمن برای لوله کشی آب ساختمان استفاده شود، نیاز به لوله های آب بندی شده مانیسمان دارد، اما اگر قرار باشد این کار انجام شود. مورد استفاده در صنایع پتروشیمی برای انتقال گاز و فشار نفت، نیاز به مانیسمن درجه یک دارد و هر چه ضخیم تر باشد، استحکام بیشتری دارد. به طور کلی مراحل تولید لوله مانیسمن را می توان به صورت زیر بیان کرد:

مرحله اول) برش اولیه

مرحله دوم) گرمایش

مرحله سوم) سیستم حفاری

مرحله 4) شکل دهی اولیه

مرحله 5) تیراندازی سامبا

مرحله ششم) تاب خوردن

مرحله هفتم) برش مجدد (در صورت نیاز)

مرحله 8) جداسازی

مرحله 9) شکل دادن نهایی

مرحله دهم) کشش یا کشش

مرحله 11) خنک کردن

مرحله دوازدهم) اندازه گیری

مرحله سیزدهم) برش نهایی

مرحله چهاردهم) آزمایش لوله ها

مرحله 15) لوله ها را مخروطی کنید

مرحله 16) پولیش کردن لوله ها

مرحله 17) لوله ها را ببندید

مرحله هجدهم) پایان ساخت و بارگیری لوله ها

در هر یک از مراحل تولید لوله مانیسمن باید در کیفیت لوله مانیسمن دقت لازم صورت گیرد; علاوه بر کیفیت خوب لوله های تولیدی و قیمت بالای تولید می تواند متقاضیان بیشتری را به خود جلب کند و کاربرد وسیع تری در بازار داشته باشد.
روش های تولید لوله مانیسمن از دیدگاهی متفاوت در سایت فولد وان

روش های تولید لوله مانیسمان به سه روش کلی به شرح زیر می باشد:

روش معمول تولید لوله مانیسمان در این روش با حرارت دادن شمش های فولادی شروع می شود و سپس داخل شمش را با سنبه سوراخ می کنند تا لوله شکل بگیرد. مرحله تست برای رفع عیوب احتمالی انجام می شود و در نهایت لوله در اندازه های مختلف برش داده می شود.

نکته: لوله های ضخیم تر و بلندتر در این روش تولید می شوند.

روش ریخته گری با استفاده از نیروی گریز از مرکز، در این روش مراحل تولید لوله مانیسمن توسط یک قالب استوانه ای انجام می شود. به این ترتیب مواد مذاب به داخل استوانه هدایت می شود و سیلندر با سرعت زیادی شروع به چرخش می کند تا خنک شود و با نیروی گریز از مرکز لوله را تشکیل دهد.

نکته: لوله های ضخیم تر و کوتاهتر در این روش تولید می شوند.

روش ریخته گری با استفاده از تزریق نیتروژن، روش تولید لوله مانیسمان در این مورد به شرح زیر انجام می شود:

در این روش گاز نیتروژن در داخل یک محفظه قرار می گیرد. مواد مذاب حاصل از ذوب شمش های فولادی در قالب استوانه ای ریخته می شود و به سرعت شروع به چرخش می کند. در این مدت گاز نیتروژن بر روی میله پاشیده شده و لوله به تدریج تشکیل شده و خنک می شود.

نکته: در تولید این لوله قطری برابر با قطر میله در نظر گرفته شده و ساخته می شود.

ویژگی های لوله مانیسمان بر اساس روش تولید لوله مانیسمان

روش های تولید لوله مانیسمن کاربرد ویژه و ویژگی منحصر به فردی خواهد داشت که بر اساس آن مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی های لوله مانیسمان می توان به کاربردهای متنوع لوله، تولید لوله در قطرهای کوچک و متنوع، مانیسمان درزدار و بدون درز، مقاومت بالا، تنوع در رده های ساخت اشاره کرد.

 

جهت مطالعه بیشتر به ویکی پدیا مراجعه فرمایید.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید.

انواع لوله مانیسمان را در سایزها و رده های مختلف با بهترین کیفیت عرضه می کند.

کارشناسان آهن شهر پاسارگاد با صبر و حوصله در مسیر مشاوره و خرید انواع لوله بدون درز و یا لوله درزدار در کنار شما خواهند بود.

 

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات بسته شده است.