تولید لوله مانیسمان یا سیملس

۹۰

تولید لوله مانیسمان یا سیملس

لوله مانیسمان نام خود را از برادران مانیسمان آلمانی که مخترعان روش تولید این نوع لوله بودند گرفته است و ابتدا با همین نام به ایران وارد شد و از آن زمان تمامی لوله های بدون درز به همین نام شناخته می شوند. بازار.
در تولید این لوله که به لوله بدون درز نیز معروف است همانطور که از نام آن پیداست هیچ گونه درز و جوشی در سطح لوله مشاهده نمی شود.

تولید لوله مانیسمان
در تولید مانیسمان یا لوله بدون درز ابتدا باید شمش یا شمش فولادی حرارت داده شود و سپس با عبور از غلتک های مخصوص و نورد و اعمال نیروهای کششی به شکل دلخواه می رسد و سپس توسط پانچ ماتریسی در داخل آن سوراخ ایجاد می شود. و شکل لوله خود را می گیرد

 

کاربرد لوله مانیسمان

لوله مانیسمان بیشتر برای استفاده در سایزهای کوچک (از 1.2 اینچ تا 24 اینچ) مناسب است و برای سایزهای بزرگتر باید از لوله های درزدار یا مخفی استفاده کرد، اما این بدون درز بودن امکانات زیادی را در استفاده از این نوع لوله ایجاد کرده است. شامل:

کاربرد لوله مانیسمان

استفاده از لوله مانیسمان در شرایط حساس و پرخطر به دلیل تحمل فشار و دما بالا مانند سلاح سازی یا صنایع گاز و پتروشیمی.
کاربرد لوله بدون درز یا بدون درز در لوله های میلی متری مورد استفاده در دیگ ها و مبدل ها به دلیل ظرافت و دقت در ابعاد لوله.
استفاده از لوله های بدون درز در صنعت برق برای ساخت برج های پشتیبانی خطوط انتقال نیرو و سازه های فولادی به دلیل استحکام بالای این لوله ها.

آسیاب سنبه شناور

با توجه به مزیت های ذکر شده، این لوله ها نسبت به انواع دیگر لوله ها عمر مفید بیشتری دارند و اگرچه هزینه تولید این نوع لوله بالاتر و قیمت آن نیز بالاتر است، اما به دلیل راندمان بالای لوله های مانیسمان در موارد ذکر شده صنایع حساس، ارزش خرید دارد. و آنها سرمایه گذاری دارند. اگر قصد خرید و اطلاع از قیمت لوله مانیسمان را دارید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید

 

انواع لوله مانیسمان

لوله مانیسمان آلیاژی

این نوع لوله از ترکیب فولاد با نیکل، برنج، موبیدیوم و سایر عناصر به صورت آلیاژی برای افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی ساخته می شود و این نوع لوله مانیسمان به سه دسته تقسیم می شود:

فرآیند تولید لوله بدون درز (مانیسمان) چگونه است؟

 

آلیاژ حرارتی مانیسمان: قابلیت تحمل دمای بسیار بالا از 450 تا 1100 درجه سانتیگراد را دارد.
آلیاژ برودتی مانیسمان: قابلیت تحمل دمای بسیار پایین تا منفی 30 درجه سانتیگراد را دارد.
گازهای ترش و اسیدی: با قابلیت مقاومت در برابر خوردگی در محیط های اسیدی و قلیایی

لوله گالوانیزه مانیسمان

 

لوله های بدون درز با روکش روی با قابلیت مقاومت در برابر زنگ زدگی در محیط های مرطوب و در معرض آب

لوله مانیسمان مشکی

 

با ظاهری تیره و تولید شده از شمش های فولادی مشکی

 

جهت مطالعه بیشتر به ویکی پدیا مراجعه فرمایید.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید.

انواع لوله مانیسمان را در سایزها و رده های مختلف با بهترین کیفیت عرضه می کند.

کارشناسان آهن شهر پاسارگاد با صبر و حوصله در مسیر مشاوره و خرید انواع لوله بدون درز و یا لوله درزدار در کنار شما خواهند بود.

5/5 - (2 امتیاز)

نظرات بسته شده است.