مشخصات شیمیایی لوله بدون درز

۳۲

مشخصات شیمیایی لوله بدون درز

لوله‌های بدون درز، یکی از مهم‌ترین انواع مصالح در ساختمان‌سازی و صنایع هستند. ما قصد داریم در این مقاله به بررسی مشخصات شیمیایی لوله بدون درز بپردازیم. این لوله‌ها که از فولاد می‌باشند، نوعی مقاطع توخالی هستند که کاربردهای فراوانی دارند. این لوله‌ها از مقاوم‌ترین و بهترین لول‌ها به شمار می‌روند و اغلب مهندسان استفاده از این محصولات را پیشنهاد می‌کنند. به همین دلیل هم در این مقاله به مشخصات این محصولات پرداخته‌ایم.

معرفی لوله بدون درز

نام دیگر لوله‌‌های بدون درز، مانیسمان است که از ورقه‌های فولادی تشکیل شده‌اند. فرایند ساخت این لوله‌ها، به‌صورت نورد گرم و نورد سرد شناخته می‌شود و در بسیاری از کارخانه‌ها تولید می‌گردند. کسانی که این لوله‌ها را تولید می‌کنند، آنها را در اختیار مصرف‌کنندگان کلی قرار می‌دهند. از آنجا که لوله‌های مانیسمان هیچ‌گونه درزی ندارند، از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. در ادامه، با بررسی مشخصات شیمایی لوله بدون درز اطلاعات بیشتری درباره آنها کسب خواهید کرد.

مقاومت بالای لوله‌های بدون درز

همان طور که پیش‌ از این گفتیم، لوله‌های مانیسمان بهترین مقاومت را دارند. برای اطلاع از مشخصات شیمایی لوله بدون درز خوب است بدانید که این محصولات از مواد به‌خصوصی ساخته شده‌اند. این امر به‌گونه‌ای است که لوله‌های بدون درز می‌تواند در برابر خوردگی، رطوبت هوا، مواد اسیدی و قلیایی مقاوم باشند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید لوله‌های مانیسمان به‌عنوان فولاد ضدزنگ در مقابل اسید شناخته می‌شوند.

تأمین‌کنندگان لوله‌های بدون درز، به ساخت محصولات بهداشتی برای محافظت از محیط‌زیست شهرت دارند. علاوه بر این، شهرت آنها به دلیل ساخت محصولاتی با قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه در نظر گرفته می‌شود. این تولیدکنندگان از به‌روزترین و جدیدترین تکنولوژی‌ها برای ساخت لوله‌های بدون درز استفاده می‌کنند. همه مواردی که ذکر کردیم، موجب افزایش محبوبیت این لوله‌ها شده است. درنتیجه، افراد ترجیح می‌دهند که از این لوله‌ها برای افزایش مقاومت ساختمان‌های خود استفاده کنند.

نکته دیگری که درباره باید بدانید، مهندسی بالای آن‌ها است. این لوله‌ها غالباً در لوله‌های خطوط حمل‌ونقل مایعات در جریان مورداستفاده قرار می‌گیرند. از آنج اکه این محصولات مقامت زیادی دارد، می‌توان آن را در انواع آب‌وهواها به‌کار برد.

تحلیل مواد شیمیایی لوله‌های بدون درز

حالا وقت آن رسیده که به بررسی مشخصات شیمیایی لوله بدون درز بپردازیم. این ترکیبات شامل استانداردهای موردنیاز می‌باشد و موجب می‌شود که این لوله‌ها در موارد بیشتری مورداستفاده قرار بگیرد. لوله‌های مانیسمان، تحت‌فشار کافی قرار می‌گیرند و تنها فشاری کمتر از 5 ثانیه را تحمل می‌کنند. آزمایش فشار هیدرولیک موردنیاز برای این لوله‌ها نزدیک به 2.45 MPa است. تست فشار معمولی آن‌ها هم نزدیک به 0.05 MPa در نظر گرفته می‌شود.

ویژگی‌های لوله‌های بدون درز

بعد از این‌که با مشخصات شیمیایی لوله بدون درز آشنا شدید، وقت آن می‌رسد که از سایر ویژگی‌های این محصولات نیز آگاه شوید. این ویژگی‌ها تأثیر شایانی بر استانداردهای لوله‌های مانیسمان دارند و آشنایی با آنها می‌تواند کمک به‌سزایی به شما در انتخاب لوله‌های موردنیاز کند.

ضخامت بالای لوله‌ها

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موردتوجه درباره لوله‌های بدون درز، ضخامت بالای دیواره آنها می‌باشد. همان طور که واضح است، هرچه ضخامت این دیواره‌ها بیشتر باشد، مقاومت آن‌ها نیز بالاتر می‌رود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید قیمت لوله‌هایی با ضخامت دیواره بالا، کمتر هم است. به همین ترتیب، اگر ضخامت این دیواره‌ها کم و نازک باشد، با قیمت‌های بسیار بالایی مواجه خواهد شد و این قیمت تا حد زیادی افزایش می‌یابد.

تولید باکیفیت محصول

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه لوله‌های مانیسمان که باید آن را به یاد داشته باشید، نحوه تولید آن است. این امر که در مشخصات شیمیایی لوله بدون درز تأثیر به‌سزایی دارد، محدودیت‌های این محصول را نشان می‌دهد. برای مثال، اگر لوله‌ها با کیفیت و دقت کمی تولید شده باشند، موجب می‌شود که دیواره ناهمواری از خود نشان دهند. درنتیجه، روشنایی آن هم تا حد زیادی کاهش می‌یابد. همچنین شما لکه‌هایی در این دیوار مشاهده می‌کنید.

تست لوله‌ها

برای این‌که شما از کیفیت لوله‌های بدون درز مطمئن شوید، بهتر است از محصولات تست‎شده استفاده کنید. این آزمایش‌ها در فشارهای بالا، استحکام زیاد و ساختار عالی انجام می‌گیرد. این موارد، کیفیت و برتری لوله‌ها را نشان می‌دهند. هر محصول و لوله‌ای که از این تست‌ها سربلند بیرون آید، مورداستفاده صنعتگران قرار می‌گیرد.

سایر مشخصات لوله‌های بدون درز

  • دقت بالا
  • قطر و ضخامت پایین
  • قدرت جوش‌پذیری بالا، قابلیت فشرده‌سازی زیاد
  • عملکرد عالی
  • فلز نسبتاً متراکم
  • تولیدشده با کیفیت و دقت بالا

همه مواردی که در بالا ذکر کردیم، از مهم‌ترین ویژگی‌های لوله‌های بدون درز به شمار می‌روند که تأثیر زیادی در مقاومت آنها دارند. شما باید برای خرید و استفاده از این لوله‌ها، علاوه بر ویژگی‌های فیزیکی، به مشخصات شیمیایی لوله بدون درز هم توجه کافی نمایید.

جمع‌بندی

مشخصات شیمیایی لوله بدون درز تأثیر بسیاری بر مقاومت و کاربرد این محصولات دارد. همان‌طور که از نام این محصولات مشخص است، شما در این لوله‌ها، هیچ‌گونه درز یا شکافی مشاهده نمی‌کنید که همین مسئله نقطه عطف آنها به شمار می‌رود. شما می‌توانید لوله‌های بدون درز را با هر سایز و مدلی که تمایل دارید، خریداری کنید. در این لوله‌ها، انواع مواد شیمیایی اعم از کربن، استیل، استیل ضدزنگ، تنگستن و … وجود دارد.

 

مشخصات شیمیایی لوله بدون درز

مشخصات شیمیایی لوله بدون درز تأثیر بسیاری بر مقاومت و کاربرد این محصولات دارد. همان‌طور که از نام این محصولات مشخص است، شما در این لوله‌ها، هیچ‌گونه درز یا شکافی مشاهده نمی‌کنید که همین مسئله نقطه عطف آنها به شمار می‌رود. شما می‌توانید لوله‌های بدون درز را با هر سایز و مدلی که تمایل دارید، خریداری کنید. در این لوله‌ها، انواع مواد شیمیایی اعم از کربن، استیل، استیل ضدزنگ، تنگستن و ... وجود دارد.

جهت مطالعه بیشتر به ویکی پدیا مراجعه فرمایید.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید.

انواع لوله مانیسمان را در سایزها و رده های مختلف با بهترین کیفیت عرضه می کند.

کارشناسان آهن شهر پاسارگاد با صبر و حوصله در مسیر مشاوره و خرید انواع لوله بدون درز و یا لوله درزدار در کنار شما خواهند بود.

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (4 امتیاز)

نظرات بسته شده است.