لوله فولادی مانیسمان چیست و چه کاربردی در صنعت دارند

۷۰

لوله فولادی مانیسمان چیست و چه کاربردی در صنعت دارند

لوله فولادی مانیسمان به عنوان یکی از مهم ترین و پر استفاده ترین انواع لوله ها شناخته می شود.

امروزه از لوله فولادی مانیسمان در بخش‌های مختلف صنعت با هدف  ذخیره انواع  مختلفی از سیال و انتقال آن استفاده می شود. لوله فولادی مانیسمان دارای گونه های مختلفی بوده و از نظر جنس، کاربرد، نحوه‌ی ساخت و نحوه‌ اتصالات در دسته های مختلفی طراحی و تولید می شوند. در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر تقاضا برای این لوله ها بوده ایم. از این رو ما نیز در این مقاله به بررسی کامل و جامع لوله فولادی مانیسمان و کاربرد آن ها در صنعت پرداخته ایم. پس با ما همراه باشید.

لوله فولادی مانیسمان چیست و چه کاربردی در صنعت دارندتعریف لوله مانیسمان یا بدون درز

در طراحی و ساخت لوله مانیسمان، هیچگونه درز جوش و شکافی ایجاد نشده و سطح داخلی و خارجی آن‌ها کاملا یکپارچه می باشد. در واقع لوله های مانسیان همان لوله های بدون درز می باشند که از جنس فولاد ساخته شده و ویژگی های منحصر به فرد آن را دارند. امروزه لوله های مانیسمان د رده های مختلفی تولید شده و روانه بازار می شوند.

جمع بندی نکاتی که هنگام خرید لوله مانیسمان باید بدانید

پیش از خرید لوله مانیسماناولویت باید بدانید که این لوله را برای چه کاری نیاز دارید؟ این برآورد توسط مهندس ناظر پروژه باید به دقت و درستی انجام شود. سپس رده یا همان ضخامت دیواره لوله مانیسمان را مشخص کنید. همانطور که در پاراگراف های پیشین گفته شد، تعیین رده در قیمت لوله مانیسمان بسیار تاثیرگذار است.

برای خرید لوله مانیسمان به تعدادی که مد نظرتان است توجه کنید. این تعداد را به فروشنده ای که فاکتور شما را صادر می کند اعلام و روی باسکول وزن آن را به دقت چک کنید. پس از مشخص شدن رده و تعداد محصول مکان بارگیری را تعیین کنید. قیمت لوله ها متغیر است اما مانیسمان جز لوله های گران قیمت محسوب می شود. به همین دلیل مکان بارگیری در قیمت نهایی بسیار تاثیرگذار است.

کاربرد لوله مانیسمان:

لوله مانیسمان در صنایع غذایی و دارویی، نفت وگاز، پتروشیمی، خودروسازی و صنعت هوافضا کاربرد دارند. لوله های بدون درز در مبدل های حرارتی، بویلرها، انتقال سیالات پرفشار، خطوط هیدرولیک و مخازن تحت فشار استفاده می شود.

روش ریخته گری گریز از مرکزروش ریخته گری گریز از مرکز

استفاده از این روش در ساخت لوله های بدون درزی که طول کوتاه و ضخامت بالا دارند، صورت می پذیرد. در این روش ساخت لوله با استفاده از یک قالب چرخنده که با سرعت بالایی در حرکت است، انجام می شود.

در روش ریخته گری گریز از مرکز، در ابتدا فلز مذاب به داخل قالب دوار ریخته شده و با توجه به نیروی گریز از مرکز، فلز مذاب به قسمت خارجی قالب آمده و فرآیند انجماد از دیواره قالب شروع می شود.

 

جهت مطالعه بیشتر به ویکی پدیا مراجعه فرمایید.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید.

انواع لوله مانیسمان را در سایزها و رده های مختلف با بهترین کیفیت عرضه می کند.

کارشناسان آهن شهر پاسارگاد با صبر و حوصله در مسیر مشاوره و خرید انواع لوله بدون درز و یا لوله درزدار در کنار شما خواهند بود.

5/5 - (2 امتیاز)

نظرات بسته شده است.