لوله مانیسمان کربن استیل چیست؟

۵۵

لوله مانیسمان کربن استیل با سوراخ کردن یک شمش فولاد یا خالی کردن یک لوله جامد توپُر ساخته می‌شود و سپس نورد گرم، نورد سرد و یا به صورت سرد کشیده می‌شود. لوله مانیسمان کربن استیل نقش بسیار مهمی را در صنعت تولید لوله ایفا می‌کند. بر اساس آمارهای موجود سالانه ظرفیت تولید ۴.۵ میلیون تن لوله مانیسمان کربن استیل وجود دارد. پترو ایلیا انرژی در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد.

لوله مانیسمان کربن استیل چیست؟به طور کلی حدود ۱.۹ میلیون تن لوله مانیسمان برای کاربری‌های عمومی، ۷۶۰.۰۰۰ تن در صنایع نفت، ۱۵۰.۰۰۰ تن در صنایع لوله دقیق و پراپس‌های هیدرولیک و ۵۰.۰۰۰ تن در صنایع لوله‌های استنلس استیل، بلبرینگ و لوله‌های وسایل نقلیه تولید می‌شود.

مواد اولیه برای تولید لوله مانیسمان کربن استیل شامل شمش‌های لوله‌ای گِرد می‌باشد که توسط دستگاه برش به طول‌های ۱ متری برش می‌خورند، سپس به وسیله کمربند نقاله وارد کوره شده تا حرارت ببینند. این بیلت‌ها در کوره با دمای حدود ۱۲۰۰ درجه سلسیوس حرارت می‌بینند.

سوخت کوره هیدروژن یا استیلن می‌باشد. کنترل دمای کوره امری بسیار مهم است. شمش پس از خارج شدن از کوره وارد دستگاه پانچ می‌شود که متداول‌ترین نوع آن دستگاه پانچ غلتکی مخروطی است. این دستگاه پانچ راندمان تولید بالا، کیفیت خوب و امکان سوراخ کردن انواع شمش‌های فولادی تا قطرهای بالا را دارد. پس از سوراخ کردن شمش، بیلت گرد به صورت پیاپی نورد شده یا توسط سه غلتک اکسترود می‌شود.

رده لوله مانیسمان چیست ؟

لوله های بدون درز یا لوله مانیسمان از نظر ضخامت و قطر هم در دسته های گوناگونی قرار می گیرند. این دسته بندی ها را با رده مشخص می کنند و معمولا با افزایش رده لوله ها، هم ضخامت و هم قطر آن ها افزایش می یابد. این لوله ها از رده 20 تا رده 160 تولید می شوند که کارخانه های کشور ما بیش تر لوله های رده 40 را می سازند. در ادامه به ویژگی های هر کدام از رده های مختلف لوله مانیسمان را بیان خواهیم کرد.

لوله رده 20

این نمونه از لوله های مانیسمان در سایزهای یک تا 12 اینچی تولید می شوند. نکته مهم ضخامت ان ها است که بین 2 تا 6 میلی متر متغیر است. با توجه به سایز این لوله ها، وزن متفاوتی هم خواهند داشت.

لوله مانیسمان رده 40 چیست ؟

این نوع لوله ها هم در سایزهای یک تا 12 اینچ تولید شده اما ضخامت هایی بین 2 تا 10 میلی متر دارند.

لوله رده 60

این رده از لوله های مانیسمان نسبت به بقیه دارای تقاضای کم تری هستند. سایز این لوله ها بین 8 تا 24 اینچ است و با توجه با قطر ان هاریا، ضخامتشان هم افزایش پیدا می کند.

لوله مانیسمان رده 80 چیست ؟

این نوع از لوله ها دارای ضخامت هایی بین 3 تا 9 میلی متر بوده و از نظر سایز هم تنوع زیادی دارند. این لوله ها با توجه به سایز و ضخامتشان، دارای وزن های متفاوتی هم هستند.

لوله رده 120

همان طور که مشاهده کردید، با افزایش رده هم ضخامت و هم سایز افزایش می یابد. این لوله ها در ضخامت ها و سایزهای بیش تری نسبت به رده های پایین تر تولید شده که در اکثر موارد این ابعاد توسط مشتری تعیین می شود.

لوله رده 160

این رده از لوله های مانیسمان در واقع سنگین ترین نوع این لوله ها و آخرین رده آن ها می باشد. لوله های بدون درز رده 160 برای مصارف در برخ صنایع خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

 

امتیازپست post

نظرات بسته شده است.