اتصالات مورد استفاده در لوله مانیسمان کدامند؟

۳۰

اتصالات مورد استفاده در لوله مانیسمان

اتصالات این لوله ها اغلب از جنس کربن استیل، آلیاژی و استنلس استیل است. این اتصالات اغلب به وسیله جوشکاری به لوله های مانیسمان متصل می شوند. اتصالات لوله مانیسمان همانند این لوله در برابر فشار بسیار مقاوم بوده و در شرایط فشار و دمای بالا قابل استفاده هستند.

اتصالات مورد استفاده در لوله مانیسمان کدامند؟
برخی از مهم ترین اتصالات لوله های مانیسمان:

زانو ۴۵ درجه: زانو ۴۵ درجه بدون درز برای تغییر مسیر جریان اصلی به اندازه ۴۵ درجه مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه برای فشار های بالا بسیار مناسب است و در اندازه شعاع ۲/۱ تا ۲۴ اینچ ساخته می شود.

زانو ۹۰ درجه: همانند زانو ۴۵ درجه بوده و همانطور که بدیهی است تفاوت زانو ۹۰ با زانو ۴۵ در میزان انحرافی است که از مسیر اصلی ایجاد می کند؛ این زانو به اندازه ۹۰ درجه مسیر جریان را تغییر می دهد.

سه راهی مساوی: برای ایجاد انشعاب از لوله اصلی و برابر با قطر خود لوله از سه راهی مساوی بدون درز استفاده می شود.

سه راهی نامساوی: همانند سه راهی مساوی برای ایجاد انشعاب از لوله اصلی به کار می رود با این تفاوت که این قطعه می تواند انشعاب های نابرابر با لوله اصلی ایجاد کند. پس اگر لازم باشد از یک لوله مانیسمان لوله هایی با اندازه های متفاوت خارج شود از سه راهی نامساوی برای همسان کردن و اتصال این لوله ها استفاده می کنیم.

گپ مانیسمان:  این قطعه به منظور انسداد مسیر جریان در لوله مانیسمان استفاده می شود و دارای دو نوع گود و تخت است. سایز این قطعه از ۲/۱ تا ۲۴ اینچ است.

تبدیل: قطعه ای است که جهت تغییر سایز لوله بکار می رود و به دو صورت تولید می شود.

 

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید.

انواع لوله مانیسمان را در سایزها و رده های مختلف با بهترین کیفیت عرضه می کند.

کارشناسان آهن شهر با صبر و حوصله در مسیر مشاوره و خرید انواع لوله بدون درز و یا لوله درزدار در کنار شما خواهند بود.

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات بسته شده است.