وزن لوله های درزدار و بدون درز چه تفاوتی دارند؟

۱۲۴

انواع لوله های بدون درز در ایران کدامند؟

در واقع لوله های سیاه چه جوشی و چه بدون درز با توجه به سایز و نوع ضخامت دارای وزن یکسانی هستند .

  به طور کلی، درز لوله های جوش داده شده به عنوان یک نقطه ضعف ، آسیب پذیر در برابر خرابی و خوردگی مشاهده می شود. با این حال ، پیشرفت در فرآیند تولید برای لوله های جوش داده شده ، استحکام و کارایی درز جوش را افزایش داده است ولی هنوز لوله های بدون درز از احتمال وجود درز ضعیف جلوگیری می کنند. به طور کلی ، لوله های فولادی جوش داده شده می توانند 20٪ فشار کار کمتر از لوله های بدون درز را تحمل کنند.

لوله های بدون درز به دلیل نداشتن درز جوش داده شده ، فشار کاری بیشتری نسبت به لوله های جوش داده شده با همان مواد و اندازه دارند.

لوله های بدون درز  مقاومت بالایی در برابر خوردگی را نشان می دهند زیرا پتانسیل کمی در ناخالصی ها ، نقص ها و اختلاف در چسبندگی دارد که ممکن است با محل جوش داده شده در لوله های جوش خورده همراه باشد.

لوله های بدون درز برای صحت جوش نیاز به آزمایش ندارند. لازم به ذکر است که این یک امر ضروری برای لوله های جوش خورده است.

هزینه لوله های جوش داده شده نسبت به لوله های بدون درز ارزان تر است و به راحتی در طول مداوم طولانی در دسترس است.

ضخامت دیواره لوله های جوش داده شده به طور کلی نسبت به لوله های بدون درز سازگارتر است. بدست آوردن یک نوار مسطح یکنواخت ضخیم و تولید یک لوله جوش داده شده راحت تر از کشیدن یک لوله بدون درز یکنواخت ضخیم از طریق اکستروژن آسان تر است. همچنین کیفیت سطح لوله های جوش داده شده بسیار بهتر از لوله های بدون درز است.

در مقایسه با لوله های جوش داده شده ، زمان تولید طولانی تر برای لوله های بدون درز لازم است.

امتیازپست post

نظرات بسته شده است.