لوله مانیسمان 20 اینچ

۱۱۲

لوله مانیسمان 20 اینچ

لوله های فولادی به دو نوع تقسیم می شوند؛ لوله های درزدار و بدون درز. لولۀ سیاه بدون درز که نوعی از لوله های فلزی است که طی فرآیند تولید از هیچ گونه درز جوشی استفاده نمی کند. است.

این محصول در طی فرآیند تولید از روش های جوش »سیمی لس« اصطلاح علمی این لوله استفاده نمی کند. این لوله دارای مقاومت بالایی است و برای انتقال آب ، نفت و گاز بسیار استفاده می شود.

روش تولید لوله مانیسمان برای تولید این محصول ابتدا باید شمش فولادی را بنا به آنچه که سفارش تولید گرفته شده برش دهند.

شمش های این لوله هم تولید داخل است و هم وارد شده از سایر کشورها. در مرحله بعدی که به گرمادهی مشهور است شمش را داخل کوره های قوسی قرار می دهند تا با کمک سوخت گاز گرم شود. بعد از گرم کردن شدتش را بیشتر می کنند تا به مرحله سرخ شدن برسد.

وقتی شمش از نظر حرارت به درجه مطلوب رسید با وسیله ای به اسم لخ پرس سوراخ می کنند. فولاد گرم شده

لوله مانیسمان

را با دستگاه اللنگاتور گرد می کنند. در این مرحله یک سمبه به صورت گلوله شلیک می شود وبه متر داخل شمش فولادی می ۱۲ داخل شمش فولادی می رود. این سمبه با سرعت بالا به طول شود تا لوله را به حالت گرد در بیاورد و بدون درز و اتصالی شکل بگیرد. سپس به مرحله تاب گیری می رسیم که اگر لوله تاب داشت در این قسمت صاف و یکدست می شود

از مهمترین تولید کنندگان لوله درزدار در ایران میتوان از : لوله  ساوه، لوله سپنتا تهران. لوله سپنتا مرند، لوله سپنتا اهواز، لوله و پروفیل یاران، لوله و پروفیل کیهان، لوله سمنان، لوله آریاوا، لوله درپاد نام برد.

 

 

لوله مانیسمان چیست؟
لولۀ سیاه بدون درز که نوعی از لوله های فلزی است که طی فرآیند تولید از هیچ گونه درز جوشی استفاده نمی کند.

مشخصات فنی لوله مانیسمان چیست؟
ضخامت این لوله در رده های ۲۰ ، ۴۰ ، ۶۰، ۸۰ ،۱۲۰ و ۱۶۰ است. از لوله بدون درز با ضخامت ۲۰ بیشتر برای گازکشی داخل ساختمان که به صورت توکار قرار می گیرد ، استفاده می کنند.

 

امتیازپست post

نظرات بسته شده است.