لوله مانیسمان ½1اینچ

۸۷

لوله مانیسمان ½1 اینچ

لوله های مانیسمان که با نام های بدون درز نیز شناخته میشوند با توجه به نامشان،هیچ درزی بر روی این لوله ها نمی باشدو همچنین در اصطلاح علمی به آنها سیم لس(Seamless pipe) گفته میشود.

برند مانیسمان 

مانیسمان یک برند می باشد که چون اولین لوله بدون درز و یا همان سیم لس وارد شده در بازار ایران می باشد ، این اسم بر روی این مدل لوله ها مانده است و اصطلاحی بازاری برای آنها شده است.

لوله مانیسمان چیست؟
لولۀ سیاه بدون درز که نوعی از لوله های فلزی است که طی فرآیند تولید از هیچ گونه درز جوشی استفاده نمی کند.

لوله های مانیسمان به اصطلاح به لوله های فولادی بدون درز که از روش های سمبه زنی تولید می شوند گویند،در واقع اولین برند لوله های بدون درز که وارد ایران شد با برند مانسمان (manesmann) بود که بعد از آن نام  این برند برروی لوله های بدون درز قرار گرفت مثل ریکا که نام یک برند است اما بر روی نام مایع ظرفشویی سایه انداخته است .

 

در لوله ای درزدار فرآیند تولید از برش ورق و شکل دهی و جوش و سرانجام غلطک استفاده میشود ولی در تولید لوله های مانیسمان از مقاطع فولادی به شکل شمش و از طریق حرارت و کشش و غلطک و عبور از زره و همچنین نیروهای گریز از مرکز  استفاده می شود که در صنایع مختلف به لحاظ متریال و مواد اولیه سازنده آن بالاتر و با کیفیت بهتر و همچنین یکنواختی بیشتر را به همراه دارد و عدم جوش و آسیب پذیری و عمل فشار بیشتر بیشتر مورد استفاده فراوان قرار می گیرد.

 

مشخصات فنی لوله مانیسمان چیست؟
ضخامت این لوله در رده های ۲۰ ، ۴۰ ، ۶۰، ۸۰ ،۱۲۰ و ۱۶۰ است. از لوله بدون درز با ضخامت ۲۰ بیشتر برای گازکشی داخل ساختمان که به صورت توکار قرار می گیرد ، استفاده می کنند.

 

امتیازپست post

نظرات بسته شده است.