لوله بدون درز

۳۷

لوله بدون درز

اسم دیگر لوله های بدون درز لوله های مانیسمان می باشد که اصطلاحا به این لوله ها “سیم لس” نیز می گویند. به لوله هایی بدون درز می گویند که برای ساخت آنها از هیچ گونه روشی برای جوش فلزات بکار نرود. لوله های بدون درز همچنین از نظر ترکیبات مواد اولیه نیز با دیگر لوله ها متفاوت هستند. این در صورتی است که برای ساخت لوله های درزدار روشهای برش ورق، فرم دهی و جوش دادن و در انتها غلطک پست سر گذاشته می شود.

لوله بدون درز

برای ساخت لوله های بدون درز یا مانیسمان از مقطع های فولادی به صورت شمش و به وسیله حرارت، کشش، غلطک، عبور از زره و همچنین نیروهای گریز از مرکز لوله ها ساخته می شوند. لوله های بدون درز مواد اولیه با کیفیت تر و همچنین یکنواختی بیشتری را دارند و به علت اینکه جوشکاری در آنها انجام نمی شود آسیب پذیری آنها کمتر است و می توانند فشارهای بیشتری را متحمل شوند.

ساختار لوله بدون درز

ساختار لوله های بدون درز به صورت قطعه ای فولادی ۱ تکه است و به علت نداشتن درز در بدنه این لوله ها، مقاومت بالاتری دارند و در قطر کم ساخته و ارائه می شوند. دلیل ساخت لوله های مانیسمان(بدون درز) نیز این است که ساخت لوله هایی با قطرهای بالا  به شکل بدون درز دشوار و هزینه بر است.

 

روش تولید لوله های درزدار

در کشور ما برای نخستین بار لوله های بدون درز به وسیله یک شرکت آلمانی در اهواز تولید و ارائه شد که شامل ۲ مرحله خشن کاری و ظریف کاری بود.

در نخستین مرحله لوله فرم اولیه را به خود می گیرد و سپس در مرحله بعدی به کیفیت سطحی و ابعاد مد نظر میرسد. نام دیگر این لوله ها در کشور ما مانسمان هم هست که از اسم آلمانی آن گرفته شده است.

لوله فولادی مانیسمان

لوله کربن استیل جزء لول های پر کاربرد فولادی است. این لوله ها در دو نوع لوله های بدون درز و درزدار برای کاربردهای گازی، نفت، ساختمانی، صنعتی، پتروشیمی و صنعت های دیگر تولید و ارائه می شوند. لوله های گفته شده می توانند بنا به درخواست مشتریان و نیاز پروژه در ضخامت های متفاوت ارائه شوند. سایز این لوله ها از ۶ تا ۱۲ متر است.

لوله مانسیمان چیست ؟

لوله‌ مانیسمان ساختاری بدون درز دارد. یعنی درز (شکاف جوش داده شده) موجود در سایر لوله‌ ها که محل تمرکز تنش وعامل گسیختگی است، در این لوله ها وجود ندارد. همین موضوع باعث شده تا این لوله‌ها نسبت به دیگر لوله های موجود در بازار استحکام بیشتری داشته باشند

جهت مطالعه بیشتر به ویکی پدیا مراجعه فرمایید.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید.

انواع لوله مانیسمان را در سایزها و رده های مختلف با بهترین کیفیت عرضه می کند.

کارشناسان آهن شهر پاسارگاد با صبر و حوصله در مسیر مشاوره و خرید انواع لوله بدون درز و یا لوله درزدار در کنار شما خواهند بود.

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (2 امتیاز)

نظرات بسته شده است.