اتصالات مانیسمان بنکن

۲۷

اتصالات مانیسمان بنکن:

اتصالات مانیسمان بنکن بیش از 85 درصد اتصالات مانیسمان بنکن موجود در بازار ایران از نوع اتصالات مانیسمان بنکن درز مخفی است .
در پروسه تولید لوله درزدار در مرحله آخر تولید لوله،توسط ابزاری،پلیسه حاصل از جوشکاری درز جوش لوله درزدار از روی لوله برداشته شده و لوله حاصل اصطلاحا لوله درز مخفی است.

اتصالات مانیسمان بنکن

در فرآیند تولید اتصالات مانیسمان بنکن از همین لوله درز مخفی استفاده می شود.
امکان تشخیص درز مخفی بودن اتصالات مانیسمان بنکن از طریق چشم برای اکثر افراد امکان پذیر نیست و فقط از طریق تست متالوگرافی می توان از درز مخفی بودن اتصالات مانیسمان بنکن اطمینان حاصل نمود.

البته اتصالات مانیسمان بنکن درز مخفی،فقط در انواع اتصالات جوشی benkan رده 40 و اتصالات جوشی SGP مشاهده می شود و در رده های بالاتر لزوما بایستی از لوله مانیسمان استفاده شود.

ضخامت اتصالات فلزی

اتصالات مانیسمان بنکن دارای ضخامت‌های مشخص و طبق استانداردهای مهندسی است. ضخامت اتصالات مانیسمان بنکن طبق استاندارد ASME B16.9 به صورت زیر دسته بندی می‌شود که هرکدام نسبت به سایز خود دارای ضخامت تعریف شده و منحصر به خود است:

  •  اتصالات مانیمسان بنکن با ضخامت رده 40
  • اتصالات مانیسمان بنکن با ضخامت رده STD
  • اتصالات مانیسمان بنکن با ضخامت رده SGP
  • اتصالات مانیسمان بنکن با ضخامت رده 80

حال با توجه به ضخامت لوله مانیسمان می‌توان ضخامت اتصالات بنکن را انتخاب و این ضخامت‌ها لازم است با هم همخوانی داشته باشند. به عنوان مثال برای لوله مانیسمان سایز 1 اینچ و با ضخامت رده 40 لازم است از زانو مانیسمان بنکن سایز 1 اینچ و با ضخامت رده 40 استفاده شود تا در فرآیند جوشکاری و عبور سیال مشکل ایجاد نشود.

البته ناگفته نماند که چنانچه فشار کاری سیستم مد نظر قرار گیرد و مناسب اتصالات مانیسمان بنکن طراحی شده باشد،هیچ گونه گزارشی از نقص و خرابی در سیستم های پایپینگ اعلام نخواهد شد،چرا که اتصالات مانیسمان بنکن وارداتی از کیفیت بالایی برخوردار است .

لوله مانیسمان

ضخامت اتصالات درزدار به هیچ عنوان مشخص نیست و از هیچ استاندارد خاصی پیروی نمی‌کند، ممکن است که لوله درزدار کار شده ضخامت 3.45 میلی متر داشته باشد ولی سه راهی درزدار دارای ضخامت 3 میلی متر باشد که هم در فرآیند جوشکاری و هم در فرآیند عبور سیال ممکن است به مشکل خورد که در اصطلاح گویند جوشکاری لبه انداخته است.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید.

انواع لوله مانیسمان را در سایزها و رده های مختلف با بهترین کیفیت عرضه می کند.

کارشناسان آهن شهر با صبر و حوصله در مسیر مشاوره و خرید انواع لوله بدون درز و یا لوله درزدار در کنار شما خواهند بود.

امتیازپست post

نظرات بسته شده است.